07.12.2022 14:11
ZAGREB, 7. prosinca 2022. (Hina) - Proizvođačke cijene industrijskih proizvoda u studenom su porasle za 17,9 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, čime su povećane 21. mjesec zaredom na godišnjoj razini, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). 
Godišnje stope proizvođačkih cijena rastu kontinuirano od lanjskoga ožujka - tada je njihov rast iznosio je 3,5 posto, a u idućim mjesecima se intenzivirao, da bi u ožujku ove godine iznosio 19,5 posto, travnju 21,9 posto, svibnju 23,7 posto, a u lipnju rekordnih 24 posto, što je bila najviša stopa rasta otkad DZS vodi te podatke, to jest od 2011. godine. U srpnju je, pak, godišnja stopa rasta proizvođačkih cijena industrijskih proizvoda blago usporila, na 23,6 posto, kolovozu na 22,6 posto, rujnu na 22,1 posto te u listopadu na 17,9 posto. U odnosu na listopad ove godine, proizvođačke cijene industrijskih proizvoda u studenom su porasle za 0,4 posto. Statistika pokazuje da su na rast proizvođačkih cijena većim dijelom utjecale cijene energije. Naime, ako se usporede proizvođačke cijene industrijskih proizvoda za industriju ukupno, isključujući energiju, tada su u studenom u usporedbi s listopadom zadržale stabilnost, a u usporedbi sa studenim 2021. godine su više za deset posto. Proizvođačke cijene industrijskih proizvoda na inozemnom tržištu u studenom su na mjesečnoj razini bile niže za 0,4, a na godišnjoj su razini porasle za 10,1 posto.

Na domaćem tržištu proizvođačke cijene u studenom porasle su za jedan posto u odnosu na listopad, dok su prema studenom 2021. godine porasle za 24,2 posto. Na godišnjoj razini, prema glavnim industrijskim grupacijama, na domaćem tržištu najviše su porasle proizvođačke cijene energije, za 60,5 posto. Slijedi rast cijena netrajnih proizvoda za široku potrošnju, za 12,9 posto, trajnih proizvoda za široku potrošnju, za 12,5 posto, intermedijarnih proizvoda, za 10,3 posto i kapitalnih proizvoda, za 6,1 posto. U odnosu na listopad, u studenom su na domaćem tržištu proizvođačke cijene energije porasle za tri posto. Istodobno su u netrajnim proizvodima za široku potrošnju, u kapitalnim proizvodima, u intermedijarnim proizvodima i u trajnim proizvodima za široku potrošnju ostale na istoj razini.

e-komunikacijaRIGA, 3. veljače 2023. (Hina) - Prosječni zaposlenik u Europi, koji se na radnom mjestu služi računalom, potroši dnevno 18,4 minute šaljući i primajući e-mail poštu, pri čemu je velika razlika u vremenu između zaposlenika u južnim zemljama Mediterana i sjevernim zemljama Beneluxa.

SAN FRANCISCO, 2. veljače 2023. (Hina) - Facebookova krovna tvrtka Meta izvijestila je o padu prihoda i dobiti u četvrtom tromjesečju 2022. godine zbog troškova restrukturiranja i ulaganja u poslovanje s virtualnom stvarnošću koje je nagomilalo gubitke.

ZAGREB, 3. veljače 2023. (Hina) - Poduzetnici Dubrovnika u 2021. su su ostvarili konsolidiranu neto dobit od 406,8 milijuna kuna, u odnosu na iskazan neto gubitak od 505,1 milijun kuna u prethodnoj godini, pokazuje analiza Fine.

NEW YORK, 1. veljače 2023. (Hina/dpa) - Američki farmacetski div Pfizer izvijestio je da je 2022. godinu zaključio s najvišim prihodom otkada je osnovan zahvaljujući cjepivu i lijekovima za covid 19, upozorivši ujedno da očekuje slabiji rezultat u ovoj godini zbog popuštanja zaraze i zaliha.

ZAGREB, 2. veljače 2023. (Hina) -  Poduzetnici Virovitice u 2021. godini su ostvarili konsolidiranu neto dobit od 92,5 milijuna kuna, što je rast za 71 posto prema godini ranije, dok su bruto investicije u novu dugotrajnu imovinu porasle za 347,1 posto, na 160,5 milijuna kuna, pokazala je analiza Fine.