25.04.2024 09:08
Riba
ZAGREB, 24. travnja 2024. (Hina) - Na 30. sajmu trgovine morskim plodovima i proizvodima ribarstva "Seafood Expo Global 2024" koji se održava u Barceloni od 23. do 25. travnja, predstavlja se 11 hrvatskih tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), izvijestili su u srijedu iz HGK.

Svoje proizvode na sajmu predstavljaju: Arbacommerce, Conex Trade, Cromaris, Jadran-tuna, Mardešić, Orada Adriatic, Pelagos Net farma, Podravka, PP Orahovica, Sardina i ZMH Horvat. Najvažniji proizvodi koje prezentiraju  su bijela riba, tuna, slana sitna plava riba, smrznuta sitna plava riba, konzervirani proizvodi, slatkovodna riba te razni proizvodi prerade.

Iz HGK napominju kako i ove godine na sajmu organizira zajednički nastup svojih članica u sklopu projekta "Riba Hrvatske jedi što vrijedi". Projekt je sufinanciran sredstvima EU-ova fonda za pomorstvo, ribarstvo i akvakulturu i usmjeren je na promociju proizvoda ribarstva te povećanje izvoza hrvatskog ribarskog sektora.

"Izlaganje na sajmu našim članicama, koje velik dio svojih prihoda od prodaje ostvaruju na izvoznim tržištima - od 55 do 90 posto, važna je platforma za međunarodno poslovanje jer im omogućava da svoje proizvode, posebice inovacije prezentiraju kupcima iz cijelog svijeta kroz osobni susret i kontakte s novim i starim kupcima", istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

Iz HGK navode kako Hrvatska u sektoru ribarstva ostvaruje pozitivne trendove koji se ogledaju kroz povećanje proizvodnje, rast izvoza i ostvarivanje viška u vanjskotrgovinskoj razmjeni.

U 2023. godini, kako je kazao Kovačević, ukupan izvoz sektora ribarstva iznosio je 334,5 milijuna eura, što je rast od sedam posto u odnosu na prethodnu godinu. Najviše riba i proizvoda ribarstva plasirano je u Italiju u vrijednosti 106,3 milijuna eura (32 posto), Japan 49,5 milijuna eura (13 posto) i Španjolsku 41,7 milijuna eura (12,5 posto).

"Strateške odrednice HGK su jačanje izvoza i pomoć tvrtkama u internacionalizaciji poslovanja, stoga ćemo nastaviti s podrškom našim članicama u međunarodnom poslovanju kroz projekt Riba Hrvatske jedi što vrijedi", kazao je Kovačević.

Među tvrtkama koje izlažu na sajmu je bračka Sardina čija je direktorica prodaje Tihana Bodlović kazala kako im sajam pruža mogućnosti za predstavljanje vrhunske kvalitete njihovih proizvoda i jačanje brenda Adriatic Queen te izgradnju i jačanje poslovnih odnosa sa partnerima na pet kontinenata.

Svoje proizvode predstavlja i Cromaris, a prema riječima direktora Tržišnog poslovanja Tina Rukavine Seafood Expo je jedinstvena prilika u kojoj osnažuju poslovne odnose s više od 300 postojećih partnera i predstavljaju svoje proizvode na najvećem europskom sajmu ove vrste.

Ove su godine, kako je rekao, naglasak stavili na inovativnost i izvrsnost kroz predstavljanje zubaca velikih pecatura te budućnost i održivost kroz predstavljanje širokog asortimana organske ribe. "Svaki sajam je prilika za predstavljanje naših proizvoda novim kupcima i korištenje mogućnosti izravnih poslovnih kontakta, za istup proizvoda na nova tržišta", kazala je direktorica prodaje i marketinga Pelagos Net Farme i Jadran tune Dunja Gotovina. 

Na sajmu "Seafood Expo Global 2024" svoje proizvode izlaže 2.050 proizvođača ribe i ribljih proizvoda iz 84 zemlje.

TurizamZAGREB, 2. svibnja 2024. (Hina) - Skupština Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u četvrtak je usvojila Godišnje izvješće o izvršenju programa rada za 2023. i prateća financijska izvješća, prema kojima je HTZ lani ostvario ukupno 47,86 milijuna eura prihoda, što je realizacija od 100,1 posto u odnosu na planirano, izvijestili su iz HTZ-a.

ZAGREB, 2. svibnja 2024. (Hina) - Hrvatska pošta u 2023. ostvarila je porast EBITDA za 9 posto u odnosu na godinu prije, na 25,3 milijuna eura, dok je neto dobit iznosila 13,6 milijuna eura, odnosno znatno je porasla zbog rasta vrijednosti financijske imovine, izvijestili su u četvrtak iz Hrvatske pošte.

BRUXELLES, 2. svibnja 2024. (Hina/Reuters) - Air France, njegov nizozemski ogranak KLM i Lufthansin Brusells Airlines potvrdili su u četvrtak da istragu Europske komisije o zelenom marketingu, koji putnike pokušava uvjeriti da su aviokompanije ublažile utjecaj letova na okoliš.

ZAGREB, 30. travnja 2024. (Hina) - Ugostitelji puno očekuju od proljetne i ljetne sezone zbog najava dobre turističke potražnje i ulaganja u kvalitetu, ali ih muče stari problemi, od nedostatka radnika i poreznih opterećenja do nerealno reguliranog radnog vremena, ističe predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK Jelena Tabak.

ZAGREB, 30. travnja 2024. (Hina) - Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) i Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije (MRRFEU) potpisali su Sporazum o financiranju za provedbu financijskog instrumenta "Krediti za energetsku učinkovitost poduzetnika“, vrijednog 250 milijuna eura, izvijestio je HBOR u utorak.