05.12.2022 10:52
ZAGREB, 5. prosinca 2022. (Hina) - Procjena je da desetak tisuća ljudi u Hrvatskoj plaća 'zaključani' sadržaj u online medijima, a Hrvatska je s udjelom od 8 posto na posljednjem mjestu od 20 država EU u kojima čitatelji plaćaju za vijesti, pokazuje istraživanje Društva za zaštitu novinarskih autorskih prava (DZNAP). 
Na slovačkom tržištu, nama usporedivom po broju stanovnika, kupovnoj moći i broju medijskih izdanja, medij Dennik N, fokusiran na istraživačke priče i razotkrivanje nepravilnosti kod vladajućih struktura, prikupio je čak 70.000 pretplatnika od 2014. kad je osnovan, ističe se u istraživanju "Digitalna pretplata - novi smjer za kvalitetno i neovisno novinarstvo" koje je financiralo DZNAP, a proveo novinar Jutarnjeg lista Goran Penić. Ističe i da su hrvatske brojke male i reflektiraju stav publike, no izdavači tvrde da su zadovoljni, s obzirom na veličinu tržišta i na kratko vremensko razdoblje od „zaključavanja“ medijskih sadržaja na internetu.

U istraživanju se referira i na Reutersove podatke prema kojima je Hrvatska s udjelom od osam posto na zadnjem mjestu između 20 zemalja Europske unije u kojima čitatelji plaćaju za vijesti. U Švedskoj je udio najveći - 33 posto publike plaća medijski sadržaj, u Finskoj 19 posto, kao i u Belgiji, u Danskoj 18 posto, Nizozemskoj 17 posto, Irskoj 16 posto, Njemačkoj 14 posto. "Iako bi se na prvi pogled moglo reći da su čitatelji spremniji platiti vijesti u bogatijim državama, to ipak nije slučaj, pa tako iznenađuju podaci za Rumunjsku gdje 16 posto ljudi ima pretplatu na medije, dok, primjerice, u Francuskoj tek 11 posto čitatelja plaća vijesti na internetu. Po broju pretplatnika također smo na dnu, što nije ništa neobično budući da smo zadnji i uveli digitalne pretplate", komentira autor projekta Goran Penić. Dodaje da je proces navikavanja čitatelja da kvalitetno novinarstvo nije besplatno dugo trajao i u drugim europskim zemljama, a u Hrvatskoj će trajati vjerojatno i duže budući da smo kasno krenuli i navikli čitatelje da im je sve dostupno online, besplatno. Penić je prikupio podatke od svih izdavača koji su uveli naplatu sadržaja (Hanza medija, Styrije i Telegram Media Grupe) te poslao upitnik i Index promociji, jer je želio dobiti odgovor zašto oni nisu uveli pretplatu, ali Index je odbio sudjelovati u projektu.

Cilj projekta je analiza kako je „zaključavanje“ sadržaja utjecalo na čitateljske navike, kvalitetu u novinarstvu i neovisnost novinara i izdavača od oglašivača, politike i moćnika, ali i na vrednovanje autorskog rada novinara i doseg do čitatelja, posebno s istraživačkim temama.

e-komunikacijaRIGA, 3. veljače 2023. (Hina) - Prosječni zaposlenik u Europi, koji se na radnom mjestu služi računalom, potroši dnevno 18,4 minute šaljući i primajući e-mail poštu, pri čemu je velika razlika u vremenu između zaposlenika u južnim zemljama Mediterana i sjevernim zemljama Beneluxa.

SAN FRANCISCO, 2. veljače 2023. (Hina) - Facebookova krovna tvrtka Meta izvijestila je o padu prihoda i dobiti u četvrtom tromjesečju 2022. godine zbog troškova restrukturiranja i ulaganja u poslovanje s virtualnom stvarnošću koje je nagomilalo gubitke.

ZAGREB, 3. veljače 2023. (Hina) - Poduzetnici Dubrovnika u 2021. su su ostvarili konsolidiranu neto dobit od 406,8 milijuna kuna, u odnosu na iskazan neto gubitak od 505,1 milijun kuna u prethodnoj godini, pokazuje analiza Fine.

NEW YORK, 1. veljače 2023. (Hina/dpa) - Američki farmacetski div Pfizer izvijestio je da je 2022. godinu zaključio s najvišim prihodom otkada je osnovan zahvaljujući cjepivu i lijekovima za covid 19, upozorivši ujedno da očekuje slabiji rezultat u ovoj godini zbog popuštanja zaraze i zaliha.

ZAGREB, 2. veljače 2023. (Hina) -  Poduzetnici Virovitice u 2021. godini su ostvarili konsolidiranu neto dobit od 92,5 milijuna kuna, što je rast za 71 posto prema godini ranije, dok su bruto investicije u novu dugotrajnu imovinu porasle za 347,1 posto, na 160,5 milijuna kuna, pokazala je analiza Fine.