15.09.2020 08:14
ZAGREB, 14. rujna 2020. (Hina) - Razdoblje lockdowna pokazalo je da se potrošačke navike mijenjaju i da se kupci sve više okreću online kupnji, istaknuli su u ponedjeljak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), u osvrtu na podatke Državnog zavoda za statistiku o rastu online trgovine u Hrvatskoj u prvom polugodištu za 13,9 posto. 
"U razdoblju od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci narasla 13,9 posto", objašnjava direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača, ističu iz Komore. "Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online", kaže Ravlić.

Pandemija je, kako ističe, dovela do velikog zaokreta jer su se prije korone online kanalima najviše kupovala putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sada upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja. Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, smatraju u HGK. Tako primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online).

"Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja", ističu iz Komore. 

AUTOWASHINGTON, 25. svibnja 2022. (Hina/dpa) - Američki proizvođač automobila Ford pristao je platiti 19,2 milijuna dolara kazni kako bi riješio optužbe da je iznosio pogrešne tvrdnje o stvarnoj ekonomičnosti goriva i nosivosti nekoliko njegovih vozila.

ZAGREB, 26. svibnja 2022. (Hina) - Tvrtka Đuro Đaković Specijalna vozila je sa švicarskim naručiteljem ugovorila proizvodnju i isporuku teretnih vagona "Shimmns" u vrijednosti 83 milijuna kuna, objavila je u četvrtak Đuro Đaković grupa

HONG KONG, 26. svibnja 2022. - Grupa Lenovo ostvarila je rekordne rezultate u poslovnoj 2022. godini, zahvaljujući snažnom rastu prihoda u svim poslovnim sektorima i dobiti, usprkos izazovnom makroekonomskom okruženju, objavila je kompanija u četvrtak. 

LONDON, 25. svibnja 2022. (Hina/dpa) - Rudarski div Glencore platit će više od milijardu dolara kazni zbog podmićivanja, nakon što je predsjednik kompanije priznao je da su se u kompaniji svojedobno dogodile "neprihvatljive prakse".

TOKIO, 24. svibnja 2022. (Hina/dpa) - Toyota je zbog nestašice poluvodiča smanjila proizvodnju širom svijeta za desetke tisuća automobila.