10.12.2019 08:02
ZAGREB, 9. prosinca 2019. (Hina) - Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) u ponedjeljak je objavila da je okončala postupak utvrđivanja narušavanja tržišnog natjecanja protiv Coca-Cole HBC Hrvatska, koja je sama predložila poduzimanje mjera i uvjeta te primjeren rok u kojem će izmijeniti ugovore o poslovnoj suradnji sa svojim kupcima u HoReCa kanalu.
AZTN je "prihvaćanjem preuzimanja obveza predloženih od Coca-Cole HBC Hrvatska, u obliku izvršenja mjera i uvjeta u za to primjerenim rokovima, okončala postupak utvrđivanja narušavanja tržišnog natjecanja, koji je pokrenula protiv Coca-Cole u smislu odredaba Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja", objavila je Agencija na svojim internet stranicama.Agencija je postupak protiv Coca-Cole pokrenula početkom travnja, a povod su bili ugovori koje je ta tvrtka sklapala s kupcima u HoReCa kanalu (hoteli/restorani/kafići), a koji su sadržavali odredbe koje su za cilj ili posljedicu imale isključivu kupnju Coca-Colinih proizvoda.

Riječ je o odredbama kojima se kupac obvezuje da će sve svoje potrebe za voćnim sokovima, ledenim čajevima, energetskim pićima i mineralnim vodama zadovoljavati isključivo narudžbom robnih marki iz Coca-Colinog asortimana te da će u stalnoj ponudi imati cjelokupan asortiman njenih gaziranih pića, ali i svih njenih novih proizvoda u toj kategoriji. Za to je kupac primao ugovorenu novčanu naknadu. U istom je postupku AZTN utvrdio da je Coca-Cola sklapala i druge ugovore s ugostiteljskim objektima, kojima se kupac obvezuje da će u ugovorenom razdoblju u stalnoj ponudi voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda imati isključivo Coca-Coline proizvode. "Coca-Cola je u ranoj fazi postupka samoinicijativno predložila preuzimanje mjera i uvjeta, na način da će u roku od četiri mjeseca izmijeniti sve ugovore o poslovnoj suradnji koje ima sklopljene sa svojim kupcima u HoReCa kanalu", ističe Agencija u današnjem priopćenju. To znači da će, budući da u segmentu cola pića ima vladajući položaj na tržištu, Coca-Cola razdvojiti prodaju programa gaziranih bezalkoholnih pića od programa negaziranih bezalkoholnih pića (voćni sokovi, energetski napitci, ledeni čaj, mineralna voda, biljni napitci) i alkoholnih pića na kojima nema vladajući položaj, tako što će sklopiti posebne ugovore o poslovnoj suradnji za program gaziranih bezalkoholnih pića, a posebne za negazirana bezalkoholna i alkoholna pića.

Pritom ugovori o poslovnoj suradnji za prodaju negaziranih bezalkoholnih i alkoholnih pića mogu sadržavati odredbe o isključivoj kupnji, ali na način da se kupcu daje izbor hoće li u ponudi imati isključivo odabrane proizvode Coca-Cole, što isključuje istovrsne proizvode drugih proizvođača, ili će u svojoj ponudi određene vrste proizvoda imati dostupnu tu vrstu proizvoda Coca-Cole, u kojem slučaju ne postoji ograničenje da u svojoj ponudi ima iste proizvode Coca-Colinih konkurenata, objašnjavaju iz AZTN-a. Ukupno trajanje ugovora o poslovnoj suradnji koji sadrže odredbe o isključivoj kupnji može trajati najviše pet godina, a u to razdoblje se mora uračunati trajanje prethodno sklopljenih ugovora, koji su sadržavali odredbe o isključivoj kupnji. Marketinška će ulaganja u svim ugovorima o poslovnoj suradnji biti obračunavana odvojeno za svaku kategoriju proizvoda, a ugovori više neće sadržavati odredbe o njihovoj primjeni na nove, buduće proizvode, navode iz Agencije.

Coca-Cola se također obvezala uvesti posebni program usklađenosti svog poslovanja s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja, kao i posebni program izobrazbe svojih zaposlenika u području propisa o zaštiti tržišnog natjecanja.Iz Agencije podsjećaju da su predložene mjere, uvjete i rokove objavili na svojim mrežnim stranicama te pozvali sve zainteresirane subjekte da na njih daju svoje primjedbe i mišljenja. Na taj javni poziv, kako navode, nije zaprimljeno niti jedno očitovanje."AZTN je prihvatio mjere, uvjete i rokove koje je predložila Coca-Cola, budući da ih je ocijenio dostatnima za potpuno otklanjanje mogućih negativnih učinaka i ponovnu uspostavu tržišnog natjecanja", zaključuje se u objavi Agencije.

Plinsko postrojenjeZAGREB, 18. kolovoza 2022. (Hina) - Vlada je na sjednici u četvrtak s ciljem povećanja sigurnosti opskrbe plinom, donijela odluku o izgradnji plinovoda Zlobin - Bosiljevo i povećanju kapaciteta LNG terminala na Krku na 6,1 milijardu kubičnih metara plina godišnje, pri čemu ukupna vrijednost ulaganja doseže 180 milijuna eura.

SPLIT, 18. kolovoza 2022. (Hina) - Storylines residential ships i splitski Brodosplit potpisali su ugovor o gradnji prvog svjetskog ekološki održivog rezidencijalnog broda, vrijednog 1,5 milijardi američkih dolara, priopćeno je iz te kompanije iz Miamija.

ZAGREB, 18. kolovoza 2022. (Hina) - Kako bi očuvala proizvodnju mlijeka na svom otkupnom području, tvrtka Dukat podići će, po sedmi put u ovoj godini, otkupnu cijenu mlijeka, pa će od 1. listopada Dukat za svaku predanu litru mlijeka svojim kooperantima plaćati dodatnih 15 lipa.

ZAGREB, 17. kolovoza 2022. (Hina) - Istraživanje trendova o plaćama i dodatnim naknadama na hrvatskom tržištu, koje je provela tvrtka Manpower, pokazalo je da je većina poslodavaca, 60,5 posto ispitanih, unatoč krizi povećala plaće i naknade u prvom polugodištu, no i da dodatno ne motiviraju zaposlenike transformativnim edukacijama i obukama.

ZAGREB, 17. kolovoza 2022. (Hina) - Udruga Glas poduzetnika (UGP) u srijedu je upozorila na nestabilnu situaciju na tržištu plina i nova poskupljenja, apeliravši na hitnu intervenciju vlade i resornog ministarstva, a u slučaju nepronalaska adekvatnog rješenja, najavila je i prosvjed na zagrebačkom Trgu bana Jelačića.