30.04.2019 08:13
ZAGREB, 29. travnja 2019. (Hina) - Istraživanje o financijskoj pismenosti, koje su Addiko banka i Institut za financijsko obrazovanje Štedopis proveli na više od 10.000 ispitanika iz cijele Hrvatske, pokazalo je tek 60-postotnu razinu znanja o osobnim financijama, izvijestili su u ponedjeljak iz Addiko banke.
Istraživanje je provedeno u sklopu online kviza u dvije faze projekta "Zašto ovo nismo učili u školi?", od listopada 2017. do veljače 2018. i od listopada 2018. do veljače 2019. godinu, tijekom kojih je kvizove ispunio 10.067 ispitanika, a prosječan je točan odgovor samo 6,18 od 10 pitanja, navodi se u priopćenju.

Kako se nadalje navodi, najbolje znanje ispitanici su pokazali kod tema plaćanje na Internetu, digitalno bankarstvo te ispunite svoje želje, a najslabije kod obiteljskih financija, djece i novca te financijskih pojedinosti važnih za kupovinu stana i/ili automobila.

"Hrvatski građani nažalost još uvijek imaju nisku razinu znanja kad je u pitanju financijska pismenost", ističe voditeljica projekta financijske pismenosti Addiko banke Katarina Kantolić, dodajući da je to i bio razlog zbog kojeg su proveli ispitivanje i u suradnji sa Štedopisom pokrenuli cijeli projekt.

Predsjednica Štedopisa Marina Ralašić kaže da su nalazi istraživanja usporedivi s nacionalnim istraživanjem Hrvatske narodne banke i Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga rađenim prema metodologiji OECD-a, gdje je prosječna ocjena financijske pismenosti građana iznosila 11,7 od mogućih 21 boda. "Ako na 10 pitanja točno odgovorimo samo na šest znači da školskim rječnikom zaslužujemo ocjenu dovoljan, i to jedva, što ukazuje na nužne daljnje aktivnosti cjeloživotnog financijskog obrazovanja", ističe Ralašić. 

Po podatcima iz priopćenja, sadržaj projekta financijske pismenosti "Zašto ovo nismo učili u školi?" imao je dosad više od 133 tisuće pregleda, a tijekom ove i iduće godine najavljuje se ciklus o financijama posebno namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i njihovim potrebama. U 10 tematskih cjelina projekta Addiko banka i Štedopis objavili su 63 članka s pomno odabranim temama, a s ciljem upoznavanja svih generacija s nužnim financijskim pojmovima te podizanja njihove financijske pismenosti.

Najčitaniji članci su pritom bili "Otplata na rate ili anuitetna otplata i u čemu je razlika", "Što je bolje fiksna ili promjenjiva kamatna stopa", "Kako se snaći u svijetu kredita", "Kako razgovarati s bankarom" te "Zaštitite se kad kupujete na Internetu".

društvene mrežeNEW YORK, 27. svibnja 2022. (Hina/Reuters) - Twitterovi investitori tužili su izvršnog direktora Tesle Elona Muska, tvrdeći da je manipulirajući spustio cijenu dionica tvrtke kada je dao ponudu za preuzimanje te društvene mreže vrijednu 44 milijarde dolara.

LONDON, 26. svibnja 2022. (Hina/Reuters) - Britanski regulator tržišnog natjecanja CMA u četvrtak je pokrenuo svoju drugu istragu Googlea, smatrajući da favorizira vlastite usluge na štetu konkurenata, klijenata i potrošača. 

NEW DELHI, 27. svibnja 2022. (Hina/Reuters) - Američka kompanija Google u pregovorima je s indijskom vladom o integriranju svoje usluge kupovine u njihovu otvorenu internetsku trgovinu ONDC, koja pokušava okončati dominaciju Amazona i Walmarta na indijskom tržištu internetske trgovine.

WASHINGTON, 25. svibnja 2022. (Hina/dpa) - Američki proizvođač automobila Ford pristao je platiti 19,2 milijuna dolara kazni kako bi riješio optužbe da je iznosio pogrešne tvrdnje o stvarnoj ekonomičnosti goriva i nosivosti nekoliko njegovih vozila.

ZAGREB, 26. svibnja 2022. (Hina) - Tvrtka Đuro Đaković Specijalna vozila je sa švicarskim naručiteljem ugovorila proizvodnju i isporuku teretnih vagona "Shimmns" u vrijednosti 83 milijuna kuna, objavila je u četvrtak Đuro Đaković grupa