03.07.2015 07:57
LJUBLJANA, 2. srpnja 2015. Hina, Upravo započeta dokapitalizacija Luke Rijeka s 300 milijuna kuna, s ambicijom da se ona vrati na nekadašnjih 11 milijuna tona prometa, srednjoročno ne ugrožava primat Luke Koper kao vodeće luke u sjevernom Jadranu, piše slovenski poslovni list "Finance" koji se poziva na mišljenja domaćih analitičara. 
Ako se Rijeka opet postavi na noge, to će značiti jaču konkurenciju, ali ne i opasnost za Koper, prenose "Finance". Riječka luka još posluje s gubitkom, dok koparska svojim dioničarima donosi profit, a velika je i razlika u vrijednosti dviju luka prema kotaciji njihovih dionica na burzi, smatraju analitičari koje je konzultirao taj list. Dionica Luke Koper na Ljubljanskoj burzi od početka godine porasla je za više od 13 posto, pa tvrtka čiji je glavni vlasnik država trenutno vrijedi oko 350 milijuna eura. S druge strane, prihodi riječke luke u prvom kvartalu ove godine porasli su za samo 2,2 posto i još su uvijek manji nego prije izbijanja krize 2008. godine, a Rijeka je uz to i jako zadužena, navodi slovenski poslovni list. Poslovnim rezultatima i privučenim teretom Rijeka sada ne može konkurirati Kopru, ali treba razmišljati dugoročno, navode slovenski analitičari. Upozoravaju da bi nakon što je osigurano produbljivanje dna pred koparskim terminalima nužno trebalo naći privatne investitore za ulaganje u željezničku prugu Kopar - Divača, kako bi jedino slovensko komercijalno pristanište i u budućnosti održalo svoj primat pred konkurencijom.

Slovenija nije uspjela dobiti europska sredstva iz programa CEF na prvom natječaju Europske komisije za gradnju te pruge koja bi stajala oko 1,4 milijarde eura, ali su česta nagađanja da su za posao jako zainteresirani kineski investitori. Prema jednoj slovenskoj studiji, sjevernojadranske luke Koper, Rijeka, Trst, Venecija osuđene su na suradnju, ali su istodobno i konkurenti jer na malom prostoru dijele isto tržište i stranke. Zaostajanje Rijeke uslijed ratnih prilika 90-ih godina, te stagnacije talijanskih luka najviše su koristili upravo Kopru koji je preuzeo primat na sjevernom Jadranu, pokazuju rezultati tog istraživanja. Ono navodi podatak da su talijanske luke 1991. godine imale 80 posto ukupnog tereta u sjevernom Jadranu, a 2011. samo 60 posto, pri čemu je najveću ekspanziju i rast imao upravo Koper, osobito zbog razvoja kontejnerskog prometa.

Svjetski i europski tjedan novcaZAGREB, 20. svibnja 2022. (Hina) - Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća po zaposlenome u pravnim osobama u Hrvatskoj za ožujak iznosila je 7.607 kuna, što je nominalno više za 6,6 posto, a realno niže za 0,7 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, priopćio je u petak Državni zavod za statistiku (DZS).

ZAGREB, 19. svibnja 2022. (Hina) - Tvrtka Iverpan koja se bavi prodajom materijala i proizvoda za izradu namještaja po mjeri i uređenje doma, u 2021. je ostvarila rast dobiti od 74 posto u odnosu na godinu prije te rast ukupnih prihoda za 24 posto, izvijestili su u četvrtak iz te tvrtke.

LONDON, 19. svibnja 2022. (Hina) - Potrošači su tužili McDonald's i Wendy's tvrdeći da njihovi hamburgeri izgledaju puno veći nego što zapravo jesu, prenose britanski mediji.

KANFANAR, 18. svibnja 2022. (Hina) - Uz dodatnu investiciju od 400 milijuna kuna u nove proizvodne linije za grijane duhanske proizvode neo branda za Hyper uređaje u tvornici u Kanfanaru, British American Tobacco (BAT) do sada je otvorio 70 novih radnih mjesta, istaknuto je u srijedu na predstavljanju te investicije.

OFFENBURG, 18. svibnja 2022. (Hina/dpa) - Rezervni dijelovi za autobuse Mercedes-Benza i Setre uskoro će se moći proizvoditi pomoću 3D pisača i biti dostupni svima koji budu imali licencu, objavila je u srijedu matična kompanija Daimler Truck.